Bankify er eksperter på utvikling av såkalte mikrobanktjenester, og står bak en mengde forskjellige løsninger utviklet spesielt for digitale kunder. Eksempler på dette er mikrospareløsninger som gjennom mobilen følger opp brukerne med en spareplan, automatiske spareløsninger som overvåker transaksjoner og lager personlige spareregler, gruppebetalingsløsninger for klubber og sosiale nettverk, personlig sparerådgiver på mobilen, skanning og automatisk gjenkjennelse av fakturaer gjennom mobilbilder, kostnadsdeling f.eks. etter restaurantbesøk og en mengde løsninger for forskjellige virksomheter.
Avtalen mellom Bankify og Nets gir sistnevnte muligheten til å tilby kundene sine – norske banker, bedrifter og brukersteder – en mengde tjenester fra Bankify. Disse blir nå tilgjengelige gjennom Open Banking, en plattform tilhørende Nets.
Nets er opprinnelig kjent i Norge som Bankenes BetalingsSentral (BBS), senere under navnet Teller, som også inkluderer datterselskapet Visa Norge AS. Selskapssfæren står bak en rekke viktige teknologiske nyvinninger som har vært viktige for norsk bankvirksomhet og utvikling av nye betalingstjenester, slik som bankgiro, BankAxept, efaktura og BankID
- Bankify er eksperter på å forstå behovene til og tilpasse seg de digitale kundene. De arbeider for å berike kundeopplevelsen ved forskjellige finansielle applikasjoner. Samarbeidet med Nets gjør av Open Banking blir et sterkere produkt, som gir økte muligheter for digitalisering. Vi gleder oss til et godt samarbeid med Bankify, forteller Georg Olav Ramstad, ansvarlig for kommersiell utvikling av Open Banking hos Nets.
Open Banking tilbyr bankene, bedriftene og brukerstedene tilknyttet Nets en standardisert plattform, noe som forenkler integrasjonene hos hver enkelt kunde. Det blir dermed enklere for norske banker, bedrifter og brukersteder å integrere tjenestene fra Bankify. Dette åpner for at flere spennende tredjepartsløsninger etter hvert blir tilgjengelig for norske bankkunder og sluttbrukere.
- Gjennom Open Banking fra Nets, kan vi levere tjenestene våre gjennom en enkelt integrasjon. Våre tjenester kan dermed implementeres enklere, raskere og mer kostnadseffektivt, sier Anti Tarakkamäki, medgrunnlegger av Bankify.
Bankify arbeider løpende med å utvikle mikrotjenester fokusert på kundespesifikke behov. Stikkordet er å møte behovene fra kunder som er født i den digitale tidsalderen. Globale undersøkelser utført av Bankify, viser at nye generasjoner ønsker seg mer personliggjort og engasjerende funksjonalitet. Bankify forteller at de oppnår dette i mikrobank-tjenestene sine, ved å basere disse på såkalt gamification, læring, personalisering og sosial samhandling.